Dag 8 -onze laatste dag in Roemenie - Reisverslag uit Dortmund, Duitsland van Jeugd NGK Sint Jansklooster - WaarBenJij.nu Dag 8 -onze laatste dag in Roemenie - Reisverslag uit Dortmund, Duitsland van Jeugd NGK Sint Jansklooster - WaarBenJij.nu

Dag 8 -onze laatste dag in Roemenie

Door: Jeugd

Blijf op de hoogte en volg Jeugd

28 Oktober 2023 | Duitsland, Dortmund

Vrijdagmorgen 27 oktober -onze laatste dag in Roemenie

Opstaan, rennen, vliegen en weer doorgaan…..

De fanfare’s worden bedankt, de laatste dingen worden in de koffer gedrukt en alles wat niet past laten we achter voor ....?!

Half acht, pikkedonker en regenachtig weer(om alvast weer aan het Nederlandsche klimaat te wennen)

Ook al hebben ze in de Romawijk hun stinkende best gedaande afgelopen week, om de klimaatverandering een handje te helpen.

Oppassend voor fietsers zonder licht , wachtende mensen op straat en onbekende bochten, zijn we - genietend van het prachtige landschap - om kwart over tien aangekomen op het vliegveld van Cluj, nadat we ons vervoer schoon en met de tank weer vol hebben afgeleverd.

Het inchecken verliep spoedig. Snel door de douane en nu lekker relaxed tax free shoppen……… [e-1f62c].

Noodgebouwen!!, Mensenmassa !!!

Overdreven duur !!!!

Warm !!!!

Zweten !!!!!

Gelukkig hadden we een zeer vriendelijke en snelle behulpzame dame [e-1f602]bij de laatste incheck. Zodat we toch ( al was het een dik half uur later ) het Roemeense luchtruim konden verkennen, en we twee uur laten konden landen in Dortmund.

Na de grond te hebben willen kussen, zagen we daar ineens volk uut Klooster. Yes !!

We gaan in de auto naar huis .

Na enige stau, rokerspauze en een Burgerkingbezoek kwamen we , na een prachtige jongerenreis van een week , om kwart voor acht aan in Ons Prachtige Klooster.

GOD zij dank [e-1f64f]!!

P.S Zondagmiddag 29 oktober is er een korte presentatie over ons avontuur en tijd voor ontmoeting. Vanaf 15 45 uur staat de koffie klaar aan de Bergkampen. Welkom!